Tweet this | Share this | Pin It

6 sterren, gastblog, live recensie, male singer/songwriter, pop, tips van de chef, vakwerk
, , , , , , ,

[concert] Kings of Convenience (A sides)

13.04.2012 | Justus | Anne Dunne

kings of convenience paradiso

Zaterdag 7 april 21:00, Paradiso Amsterdam. Eindbaas Victor en ik zijn er helemaal klaar voor. Voor Duurt Lang zijn de Kings Of Convenience geen onbekende: sinds de Röyksopp mix van I Don’t Know What I Can Save You From (blogpost alhier) is er voorzichtig kennisgemaakt met het verdere repertoire van de Kings. Ik was al snel behoorlijk enthousiast over de liedjes, zowel de composities als de teksten vind ik prachtig. Vandaar dat ik erg benieuwd was hoe ze het er in een stampvol (het concert was binnen een dag uitverkocht) Paradiso vanaf zouden brengen.

Het duo begon met een vertrouwde set: alleen hun gitaren en stemmen waren het eerste uur te horen. Hun muzikaliteit kwam hier goed tot uiting: geen noot verkeerd en alles in een perfect ritme! Tussen de nummers kwamen wat leuke anekdotes en persoonlijke ervaringen voorbij, en algauw hadden ze het publiek helemaal aan hun kant.

Op het podium stonden echter nog een extra gitaar, een basgitaar en een drumstel klaar. Onder luid applaus kwam een deel van de Nederlandse band GEM op om een aantal liedjes mee te spelen. Ze hadden elkaar slechts 6 uurtjes vantevoren ontmoet, maar daar was niets van te merken. I’d Rather Dance With You kreeg een begeleiding die het verdiende, en heel het publiek stond heerlijk te dansen op dit nummer. Hierna volgden nog een aantal vlotte nummers.

Als toegift hadden de mannen een remix van het nummer Rule My World bedacht. De Noorse DJ Verfeld heeft een lekkere beat onder dit nummer gezet zonder afbreuk te doen aan de orginele opbouw. Terwijl Eirik meespeelde op de gitaar, maakte Erlend gebruik van dit moment om het publiek nog een beetje extra op te stoken. Een prima knaller om de fantastische avond mee af te sluiten!