Victor | Roel C. Verburg Facebook
Tweet this | Share this | Pin It

album review, ingezonden stukken, ken ik jou niet ergens van?, male singer/songwriter
, , , , ,

[album] Liedjes Voor De Kater

18.04.2012 | Victor | Roel C. Verburg Facebook

Ik ken Roel niet echt persoonlijk. Ik zag hem voor het eerst tijdens een introductieweek, waar hij het programma opende met een verhaal dat hij al 10 jaar Psychologie studeerde. Hij maakte indruk met zijn talent om woorden en zelfs hele zinnen zonder nadenken achterstevoren uit te spreken.

Jaren later kruisten onze wegen zich weer. Ditmaal bleek hij de invallende pubquizhost. Met matige grapjes en belachelijke vragen geen al te beste indruk, maar vooruit. En niet veel later bleek hij ook de stand-up comedy docent van mijn co-producent M., van Het Sociale Netwerk. We begeven ons dus in dezelfde sociale cirkels maar ontmoeten elkaar nooit.

En vorige week kreeg ik ineens zijn CD in de brievenbus. Blogger Sytse had hem mijn adres gegeven en zodoende kreeg ik een recensieexemplaar van zijn album Liedjes Voor De Kater. Ik had een paar van de liedjes al live gehoord, en het was zeker niet onaardig. Op CD valt het geheel een klein beetje tegen. Roel is geen topzanger maar schrijft wel leuke teksten. Hij gebruikt de mogelijkheid om zijn liedjes aan te kleden met arrangementen, iets wat live natuurlijk moeilijker gaat.

Al met al denk ik dat de beste conclusie dat de liedjes van Roel live beter uit de verf komen. Ook denk ik dat hij zich meer toe zou kunnen leggen op het schrijven voor anderen. Grappige liedjes zijn heel gevaarlijk omdat een grap zo sterk is als de clou, en als je die weet dan zou het heel snel kunnen gaan vervelen. Desondanks respect voor het feit dat hij doet wat hij leuk vind, er serieus mee bezig is en er heel veel tijd in steekt. Je hoort dat het met liefde en passie is gemaakt. Iets waar ik soms jaloers op ben.

Roel C. Verburg – Vreemdgaan